Kuinka CRM vaikuttaa leffateattereiden taustalla?

Olet ehkä saattanut huomata, että suosikkileffateatterisi osaavat lähettää sinulle aivan erityisen houkuttelevia mainoksia, jotka saavat sinut haaveilemaan jälleen uudesta leffaillasta ystävän, puolison tai vaikkapa lapsen kanssa. Olet jopa saattanut ihmetellä, kuinka leffateatteri voikin tuntea makusi niin hyvin. Tähän on yleensä olemassa aivan yksinkertainen vastaus – CRM. Asiakkuudenhallinta- eli CRM-järjestelmä auttaa nimittäin leffateatteria huolehtimaan asiakkaistaan mahdollisimman hyvin, minkä vuoksi se kerää heistä tietoa näppärästi hyödynnettävään muotoon.

CRM kerää tietoa leffamaustasi

Jos olet leffateatterin kanta-asiakas ja olet liittynyt teatterin postituslistalle, saatat ihmetellä toistuvasti, kuinka houkuttelevia tarjouksia teatteri onnistuu sinulle lähettämään! Tähän on kuitenkin olemassa melko yksinkertainen vastaus – teatteri ei suinkaan lue ajatuksiasi, vaan se kerää tietoa ostokäyttäytymisestäsi. Leffateatterin crm kerää tietoa leffamaustasi. Itse asiassa se saattaa kerätä tietoa jopa siitä, millaisia herkkuja nautit kaikista mieluiten elokuvissa käynnin aikana!

Makusi tunteminen auttaa leffateatteria lähettämään sinulle mahdollisimman houkuttelevia uutiskirjeitä. Jos olet vaikkapa sinkku, saatat pitää aivan erityisesti ystävänpäivän tarjouksesta, jonka turvin pääset katsomaan valitsemaasi romanttista leffaa valitsemasi henkilön kanssa kaksi yhden hinnalla. Lapsiperheet taas arvostavat aivan erilaisia tarjouksia. Esimerkiksi hyvät perhetarjoukset uuteen Ryhmä Hau -leffaan otetaan lapsiperheissä todennäköisesti ilolla vastaan! Jos taas nautit erityisen mielelläsi elokuvissa käynnin aikana herkullisia popcorneja, voivat niihin liittyvät tarjoukset tuntua sinusta erityisen houkuttelevilta. Esimerkkejä siitä, kuinka asiakkaan maun tunteminen auttaa markkinoinnissa ja asiakaspalvelussa on lukuisia; edellä mainittiin näistä vain muutama!

CRM tehostaa asiakaspalvelua

CRM auttaa tehostamaan asiakaspalvelua ja leffateattereissa tämä onkin tärkeä kilpailuvaltti. Kun asiakaspalvelijalla on käytössään kanta-asiakkaan tiedot näppärästi hallittavassa muodossa, pystyy hän esimerkiksi vastaamaan asiakkaan kysymyksiin tavallista nopeammin ja asiantuntevammin. Monista prosesseista tulee CRM:n myötä automaattisia, minkä ansiosta perinteisille asiakaspalvelijoille jää tavallista enemmän aikaa keskittyä perustehtäviinsä. Kiireetön asiakaspalvelu, nopea yhteydenotto ja ystävälliset viestit asiakkaalle ovat avainasemassa asiakkaan kokemuksessa.

Asiakastyytyväisyyskyselyt CRM:n avulla

Asiakastyytyväisyyskyselyt ovat tärkeä keino kerätä tietoa siitä, kuinka asiakkaat kokevat leffateatterilta saamansa palvelut. CRM auttaa leffateattereita myös tässä, sillä sen avulla on mahdollista luoda nopeasti tehokkaita kyselyitä ja koota niiden avulla saatu tieto yhteen. Kerätyn tiedon pohjalta leffateatterin on mahdollista parantaa palveluitaan siten, että ne vastaavat entistä paremmin asiakkaiden tarpeita.

Kovassa kilpailussa leffateattereilla ei yksinkertaisesti ole varaa tyytymättömiin asiakkaisiin, ja asiakastyytyväisyyskyselyt auttavatkin varmistamaan, että yritys oikeasti tietää, mitä mieltä sen asiakkaat siitä ovat. Joskus voi nimittäin olla niin, että yritys luulee ymmärtävänsä asiakkaitaan eikä vaivaudu kysymään asiakkaiden mielipidettä suoraan asiakkailta itseltään. Tällaisessa tilanteessa on vaarana ajautua harhateille ja tehdä vääriä valintoja. Vanha sanonta, joka viittaa asiakkaisiin kuninkaina, ei ole lainkaan väärässä, sillä menestyneet leffateatterit ja muut yritykset tekevät kaikkensa, jotta asiakkaat olisivat heihin tyytyväisiä!